lördag 9 december 2017

Gör personliga glögg-glas - lucka nr 9

Om man älska glögg som jag gör, så känns det ibland som om vissa glöggsorter behöver ett speciellt glas att dricka det ur ! Jag älskar de finska Tsaikka glögg-glasen, men har bara två..de är ju så fruktansvärt dyra, så om man vill ha ett större glöggparty så har jag ett bra tips på billiga och personliga glögg-glas som man lätt kan göra själv. Köp billiga, raka glas på loppis och gör ett omtag av filttyg. Jag har använt mej av ekofilt (görs av textilindustrins avfallsmaterial) som jag köpt på Taitokeskus i Vasa.

 Jag gjorde ett omtag med små vita hjärtan av ull.
 Vit ull, pepparkaksform och tovningsnål behövde jag till det.

 Med det här materialet är det bara fantasin som  sätter gränser,
man kan sy mönster, limma figurer, rita, skriva..osv
 I bakgrunden av glasen ser ni årets favoritglögg. 
De här omtagen tycker jag skulle passa utmärkt att ha på vintern på villan då man vill ha nåt varmt att dricka, men inte har handtag till glasen. Det kan ju vara kaffe, te, varm saft..osv

Har för övrigt haft en bra dag idag. Varit på Bockis julmarknad med Sofia. Köpte dadelkaka och lite grönsaker. Beställde också den fantastiskt goda rökta kalkonen till julbordet från Hemmanet. Lite loppisfynd gjorde vi också ! 

OCH våra älskade hundar har fått umgås..
De tycker verkligen så mycket om varandra ! 

Nu ska vi göra pizza !

Hejsvejs !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...