onsdag 1 januari 2014

Önskningar

Hej 2014 !
Brukar inte ge nyårslöften men nyårsönskningar har jag massor av ! När jag idag var ut och vandrade runt Metviken var nog min största önskning att det skall bli vinter på riktigt....visserligen var det vackert, men på fel sätt ! Jag och Leia vill ha SNÖ NU !


En annan önskning inför detta år är att jag skulle klara av att leva lite hälsosammare och aktivare både vad gäller mat och motion ! Har en massa fina kokböcker som jag aldrig öppnar, skulle vilja laga mera mat efter recept och inte bara ur eget huvud (då vill det ju bli ganska enformigt ). Önskar att jag kunde planera maträtter i god tid, skriva ner vilka ingredienser som behövs och sen handla enligt det (och inte alltid ta maletkött och kyckling ur butikshyllan). De kan ju bara inte vara så svårt !!


Önskar också att jag skulle få in ett träningspass till i veckan och inte bara jumppa på måndagar. Vill verkligen besöka simhallen oftare och hoppas att jag skulle komma mej för att träna lite hemma också med de pilatesredskap jag har !
Jag har nu under drygt en månad börjat dagen med att pressa en ½ citron i ett glas varmt vatten och det tänker jag fortsätta med för citronens kraft tror jag på ! Tex  här kan ni läsa om varför citronvatten är så bra !

Så nu skall jag lägga bort datorn och skriva en inköpslista inför ett nytt och hälsosammare leverne ! På listan skall det åtminstone stå:

CITRUSFRUKTER
BALJVÄXTER 
KÅL
NÖTTER OCH FRÖN
ROTFRUKTER
ÄPPLEN
BÄR
FISK
ÄGG
KÖTT
ÖRTER

och så ska jag öppna en av mina kokböcker och läsa recept ! 
Sen kanske jag gör "plankan" också av bara farten ! :D

Men det som jag ändå önskar mest av allt 
är att jag själv och mina nära och kära 
skall må bra och få vara friska !

God fortsättning på Nyårsdagen !

Kram

Carina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...