söndag 3 mars 2013

Ta in en bit av våren

De va de ! En semestervecka är till ända och jag skulle ljuga om jag påstod att det har varit en bra semester för det har det inte. Känner mej faktiskt riktigt snuvad på min ledighet, eftersom jag tillbringat mesta delen av veckan under täcket med flunssan som sängkamrat ! Men det löns väl inte att fundera så mycket på det mera..min lilla flunssa är inget i proportion till andra tråkigheter som händer runtomkring oss.
Trots att det är många minusgrader ute och förra dygnet gav oss massor med snö, så är det ju faktiskt mars redan och solens strålar värmer kinden på dagarna nu ! Ville få in lite vårkänsla så jag knipsade av några grenar från körsbärs- och äppelträdet och några från syrenbusken.
"Piffade" upp några sparade glasflaskor med lite spets och satte kvistarna i dem.





Så nu är det bara att vänta och se om det blir några blommor och blad på kvistarna. 


Nu ser jag fram emot nästa veckoslut, då blir det teaterresa till hufvudstaden med jobbdamerna ! Jee !  Och en annan trevlig sak att se fram emot är en stor, fin, ny soffa som vi köpte idag ! Jee ! Tråkigt bara att man måste vänta minst 4 veckor på den ! Nåja hinner ju fundera lite på nya kuddar och ny matta under tiden ! :)

Ha en god fortsättning på söndagskvällen 
och en god början på veckan alla !

Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...